Scale RC Forum Forum Members’ Builds Off-Road builds TF2 but with r2 single speed

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 35 total)
  • Author
    Posts
  • #34139
    Member
    Markemark21Markemark21
    • Hitting The Trail
    • ★★★

    hey all another year another project.
    thanks to sparky i got me a new chassis to bulid on tf2 with single r2 hd.

    i wanted to do another pick up but with a topper on and i just got my topper and arb bumper today and i must say im really pleased with the build quality of it.
    the style i wanted go with is gonna be a landscapers style/gardeners van
    got a load of scale tools to go in the back (and a pug my missus got me)
    i want to get some stickers made with my business on it to go on the windows

    gonna take my time with this as i think this will be my last build so dont expect updates
    too soon!!

    logowhiteblue

    logowhiteblue

    logowhiteblue

    logowhiteblue

    logowhiteblue

    logowhiteblue

    please let me know what you think cheers all

    #41249
    Member
    Markemark21Markemark21
    • Hitting The Trail
    • ★★★

    logowhiteblue

    #41250
    Member
    AvatarBill
    • Scale Off Road Pro
    • ★★★★★★

    Man thats gonna be lush, don’t take too long ;) B)

    #41264
    Member
    Markemark21Markemark21
    • Hitting The Trail
    • ★★★

    ha i know i said that but i really cant wait to paint it now but had no time to get it painted

    #41251
    AvatarAnonymous
    • Scale Off Road Pro
    • ★★★★★★

    also what does “last build” mean?

    looks like it’s going to be a good one, is that the dash you had at preston park?

    #41252
    Member
    markmark
    • Scale Off Road Pro
    • ★★★★★★

    The topper looks good, did you get import duty on The order, was his postage good?

    #41324
    Member
    Markemark21Markemark21
    • Hitting The Trail
    • ★★★

    yeah it the dash really pleased with it bit pricey though..
    my last build as in gotta save my money for other stuff got my hols coming up and
    getting wed next year!

    #41325
    Member
    Markemark21Markemark21
    • Hitting The Trail
    • ★★★
    mark wrote:
    The topper looks good, did you get import duty on The order, was his postage good?

    ive ordered lots of bits in the past and never had to pay import tax with him
    just ordered a 35t motor from them aswell no tax yet mate

    #41253
    Member
    grubbybuzgrubbybuz
    • Scale Off Road Pro
    • ★★★★★★

    That dash is awesome B) ,looks like you have some choice bits there bud crack on ;)
    Looking forward to seeing how this turns out,Love the guard pug too 😆

    #41254
    Member
    AvatarBill
    • Scale Off Road Pro
    • ★★★★★★

    That’s Interior set from eBay? Does it come pre painted then? Hmmm

    #41327
    Member
    Markemark21Markemark21
    • Hitting The Trail
    • ★★★
    grubbybuz wrote:
    That dash is awesome B) ,looks like you have some choice bits there bud crack on ;)
    Looking forward to seeing how this turns out,Love the guard pug too 😆

    yeah thanks
    i think my missus was hinting for the real thing

    #41328
    Member
    Markemark21Markemark21
    • Hitting The Trail
    • ★★★
    bill wrote:
    That’s Interior set from eBay? Does it come pre painted then? Hmmm

    no comes as grey resin and the detail bits ie. the radio dash all come on a laser cut alloy card.
    the floor i think is a bit too high but i suppose i couls lower it
    if you want some pics of how it came so you get the jist let me know

    #41255
    Member
    Markemark21Markemark21
    • Hitting The Trail
    • ★★★

    ok so ive done a little more today and primed every thing and painted the inside of the cab.
    the dash was a little fiddily as i fitted it it was slightly uneven but corrected with washers not a problem now.

    there is one thing troubleing me though, is the rear window frame doesnt seem to want to fit properly guess im gonna have to cut that about.
    logowhiteblue

    sorry about the blur just noticed it now

    #41256
    AvatarAnonymous
    • Scale Off Road Pro
    • ★★★★★★

    Mine didn’t either! I adjusted it with a file and then filled the slight gap that was left!

    #41460
    Member
    Markemark21Markemark21
    • Hitting The Trail
    • ★★★

    Yeah I think that’s my next step then to LOad the cab with acc and The Guard pug
    And bolt it up.
    Think I gonna do that after work today

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 35 total)

You must be logged in to reply to this topic.